|
Test gramatyczny z języka niemieckiego do gimnazjum
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2710 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przyimki wymagające użycia trzeciego i czwartego przypadka
Test gramatyczny z języka niemieckiego do gimnazjum Przyimki wymagające użycia trzeciego i czwartego przypadka
1. Podkreśl właściwy przyimek!
1. Thomas setzt sich zwischen / neben mich und dich. 2. An / Auf der Decke hängen zwei Lampen. 3. Mein Auto steht vor / unter dem Haus. 4. Der Kuli fällt in / unter den Fernseher. 5. Der Teppich liegt unter / auf dem Teppich.
2. Uzupełnij zdania odpowiednim czasownikiem !
liegen, stecken, sitzen, legen, setzen, stehen
1. Mein Auto …………….. in der Tiefgarage. 2. Er ……………… das Laken aufs Bett. 3. Sie ……………. Das Kind auf den Stuhl. 4. Herr Bach ………… die Zigaretten in die Tasche. 5. Der Spiegel …………….. am Fenster.
3. Wo czy wohin? Ułóż pytania!
1. Der Tisch steht am Fenster. …………………………………………………………………………………………… 2. Sabine stellt die Vase auf den Schreibtisch. ………………………………………………………………………………………………. 3. Die Kinder gehen vor das Schulgebäude. ……………………………………………………………………………………………… 4. Die Stehlampe steht hinter dem Regal. ……………………………………………………………………………………………… 5. Die Schlüssel liegen unter den Zeitungen. ………………………………………………………………………………………………
4. Ułóż zdania z podanych wyrazów!
1. sitzen- der Sessel – das Bett – das Kind – zwischen …………………………………………………………………………………………… 2. die Zeitung – Fabian – legen – der Tisch – auf ………………………………………………………………………………………………. 3. der Park – Sie – gehen – oft – in (?) ………………………………………………………………………………………………. 4. das Poster – Mark – über – der Schreibtisch – hängen ………………………………………………………………………………………………. 5. Anna – ihre Kleider – der Kleiderschrank – in – hängen ……………………………………………………………………………………………….
5. Przekształć zdania, używajac celownika!
Beispiel: Ich stelle den Blumentopf auf die Fensterbank. Der Blumentopf steht auf der Fensterbank.
1. Anna geht ins Restaurant. ………………………………………………………………………………………………. 2. Hängst du die Lampe über das Tischchen? ………………………………………………………………………………………………. 3. Er stellt die Vase neben das Radio. ………………………………………………………………………………………………. 4. Der Verkäufer stellt die Bänke hinter den Kiosk. ……………………………………………………………………………………………… 5. Die Kinder gehen vor das Haus. …………………………………………………………………………………………….. 6. Hans hängt den Spiegel zwischen zwei Bilder. …………………………………………………………………………………………….. 7. Die Enkel setzen sich auf die Couch zwischen den Opa und die Oma. ……………………………………………………………………………………………... 8. Die Jungen gehen auf den Spielplatz Fußball spielen. ……………………………………………………………………………………………..
Barbara Gąsior
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|